TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trzech na czterech Polaków nie chce rezygnować z podróży
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.10.2020 09:45:13
Trzech na czterech Polaków nie chce rezygnować z podróży

Polacy nie rezygnują z wyjazdowych planów. Aż trzech na czterech z nas deklaruje, że nie chce ograniczać podróży ze względu na COVID-19. Więcej pasażerów widać m.in. w pociągach PKP Intercity, dlatego przewoźnik postanowił przypomnieć o zasadach kulturalnego i bezpiecznego podróżowania w czasach epidemii.

Jak wynika z badań portalu eSky.pl , aż 73% ankietowanych przyznaje, że nie planuje ograniczać bliższych podróży ze względu na koronowirusa. Co więcej aż 77% z nas deklaruje, że nie boi się podróżować w panujących warunkach. Wyniki te mogą być efektem wprowadzonych na szeroką skalę zasad w kwestii bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym – zmian, które dla dwóch na trzech ankietowanych nie stanowią żadnego problemu. Widać je m.in. w pociągach PKP Intercity.

Pasażerowie wracają do pociągów

Od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach swoich pociągów. Oznacza to, że bilety jednorazowe wydawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia, a posiadacze biletów okresowych muszą posiadać rezerwację miejsca na konkretne połączenie. Wszystko po to, by pociągami podróżowało tylko tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących. A podróżnych w składach PKP Intercity sukcesywnie przybywa od chwili, gdy rozpoczęto odmrażanie gospodarki. Tylko w czerwcu z usług przewoźnika skorzystało ponad 1,7 mln osób. Z kolei od początku wakacji aż do końca lipca br. pociągami PKP Intercity podróżowało ponad 3,4 mln pasażerów.

Nowe zasady w podróży

Podróżnicza rzeczywistość czasów epidemii mogła stanowić zaskoczenie dla części pasażerów. Obowiązkowe miejscówki, zakrywanie ust i nosa, liczba pasażerów równa liczbie miejsc siedzących w pociągu, czy konduktorzy poruszający się w maseczkach i rękawiczkach  – o tych zmianach PKP Intercity informowało zarówno na stronie www, jak i w samych pociągach.

Teraz przewoźnik chce dodatkowo przypomnieć podróżnym o zasadach savoir-vivre na miarę obecnej sytuacji. W ramach nowej edycji projektu "Strefa Kulturalnego Podróżowania" PKP Intercity będzie prezentować osobom wybierającym pociągi spółki podstawowe zasady kulturalnego i bezpiecznego podróżowania. Te pojawią się na ekranach informacyjnych w pociągach i przy kasach:

1. Zasłaniajmy usta i nos w czasie całej podróży! Zdrowie i bezpieczeństwo nas samych, naszych rodzin i współpasażerów zależy od naszej postawy.

2. Pamiętajmy o częstym myciu i dezynfekcji rąk.

3. Starajmy się zachowywać bezpieczny dystans od innych współpasażerów.

4. Jeżeli kaszlemy lub kichamy, a mamy zdjętą maseczkę np. w czasie konsumpcji w wagonie gastronomicznym, korzystajmy z łokcia.

5. Bądźmy odpowiedzialni. Jeżeli nie czujemy się dobrze, rezygnujmy z podróży transportem publicznym.

Jak zauważa Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre, to, ile czasu będzie trwała sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy, może zależeć również od sposobu w jaki traktujemy siebie nawzajem.

Epidemia, o ile nie trwale, to w dużym stopniu i na dłuższy czas wpłynie na wiele elementów savoir-vivre'u – dystans związany z powitaniem czy zastępstwo dla uścisku dłoni w postaci skinienia głową czy dotknięcia łokciami. Savoir-vivre się zmienia, to naturalne, ale jest taka wiekowa zasada, że przychodząc w gości, dostosowujemy się do woli gospodarza: właścicielki sklepu, dyrekcji szkoły, do której chodzą nasze dzieci, załogi składu, którym właśnie podróżujemy. A nawet jeżeli nie myślimy o gospodarzu, to warto pomyśleć o pozostałych gościach, którzy czuliby się zdecydowanie pewniej, gdyby każdy dookoła nich nosił tę mało wygodną maseczkę – mówi Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre, autor bloga www.dobremaniery24.pl, ekspert akcji "Strefa Kulturalnego Podróżowania" PKP Intercity. (PKP IC)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....