TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komplikacje w przetargu z udziałem dwóch polskich producentów na Łotwie
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.09.2020 12:45:08
Komplikacje w przetargu z udziałem dwóch polskich producentów na Łotwie

Łotewski państwowy przewoźnik pasażerski Pasažieru vilciens nie będzie mógł skorzystać z dofinansowania z funduszy unijnych na zakup nowych pociągów spalinowych – podała telewizja TV3.

"Zakup wystartował z założeniem, że będzie on finansowany z funduszy strukturalnych UE. Niestety Komisja Europejska nie poparła zapewnienia środków, więc dodatkowe pieniądze najprawdopodobniej będą musiały znaleźć się w budżecie państwa" – powiedział szef Kolei Łotewskich Roger Grigulis.

Według wstępnych obliczeń zakup ośmiu pociągów z silnikiem diesla będzie kosztował około 75 mln euro. Gdyby udało się pozyskać fundusze unijne, to 75% transakcji mogłoby zostać sfinansowane z tych środków.

Według Grigulisa, obecnie Pasažieru vilciens musi uzyskać zgodę Rady Ministrów na realizację inwestycji. "Po uzyskaniu takiej zgody będziemy mogli ogłosić drugi etap konkursu i otrzymywać oferty od producentów. Na razie nie ma takiej akceptacji ze strony Rady Ministrów" - powiedział Grigulis.

Wcześniej informowano, że komisja zakupowa Pasažieru vilciens, oceniając oferty na zakup ośmiu pociągów spalinowych, wybrała trzech z pięciu kandydatów do drugiego etapu: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Stadler Polska. Pasažieru vilciens planuje zawarcie umowy na dostawy pociągów do 31 grudnia 2020 roku.

W maju br. łotewski Pasažieru vilciens ogłosił zakup ośmiu pociągów z silnikiem diesla.

Pięć przedsiębiorstw złożyło wnioski. To Metrowagonmash, CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), Pojazdy Szynowe PESAA Bydgoszcz, Kryukovsky Carriage Works, oraz Stadler Polska.

Obecnie przewoźnik eksploatuje 22 pociągi dieslowskie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łotwa
PESA
Stadler
CAF

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....