TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Dwa kolejne EN57AL do kupienia
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.09.2020 14:45:29
Dwa kolejne EN57AL do kupienia

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego wystawił na sprzedaż dwa kolejne zmodernizowane EN57AL.

Poprzednie poszły jak "świeże bułeczki" i okazały się łakomym kąskiem dla Polregio d. Przewozy Regionalne. Teraz pewnie samorządowcy liczą na podobny scenariusz, nikt w Polsce, oprócz tego przewoźnika takich składów już nie kupuje.

Do kupienia są: EN57AL – 1083 oraz EN57AL – 1148. Każdy został wyceniony na 6.097.000 zł netto, co łącznie daje kwotę 12.194.000 zł netto. Kupić można dwa składy w pakiecie. Nie przewiduje się sprzedaży pojedynczych sztuk, sprzedający nie dopuszcza ofert częściowych.

Oferty można składać do 5 października 2020 roku.

Aktualnym użytkownikiem pociągów jest Zachodniopomorski Oddział Polregio d. Przewozy Regionalne.

Opis pojazdów - elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 5B+6B+5B o oznaczeniu EN57AL

W roku 2012 Województwo Zachodniopomorskie zakupiło 7 sztuk trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 wartość 7,5 mln zł brutto. W latach 2013-2014 nastąpiła modernizacja wykonana przez ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Modernizacja pojazdów posiadanych przez Województwo elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 objęła swoim zakresem następujące elementy: układ napędowy, zestawy kołowe, łożyska osiowe, układ hamulcowy i instalację pneumatyczną, przekładnie zębate, wózki w zakresie usprężynowania I stopnia i prowadzenia zestawów kołowych – umożliwiające osiągnięcie prędkości do 120 km/h i przyspieszenia do 0,8 m/s2 przy zapewnieniu podróżnym dobrych warunków podróżowania. Z punktu widzenia podróżnych niezbędnym było dokonanie kompleksowej wymiany nadwozia pojazdu, nowej aranżacji wnętrz, wymiany drzwi wejściowych, okien, toalet, siedzeń kończąc na klimatyzacji i systemach informacji pasażerskiej oraz WiFi.

Szczegółowy zakres modernizacji:

1.            Wymiana zestawów kołowych, łożysk osiowych, maźnic i elementów gumowych.

2.            Modernizacja wózków.

3.            Wymiana sprzęgów Scharfenberga i sprzęgów międzywagonowych.

4.            Naprawa ostoi pojazdów (wraz z czopami skrętu i ślizgami).

5.            Naprawa pudła pojazdów, wraz z wymianą nowego czoła z szybą sferyczną, poprawa izolacji termicznej i   akustycznej, wraz z pokryciem nową zgodną z wizerunkiem Województwa Zachodniopomorskiego malaturą   zewnętrzną i wewnętrzną.

6.            Wymiana drzwi wejściowych na odskokowo-przesuwne, oraz szczytowych pomiędzy członami,  zabudowa okien z szybami zespolonymi-pakietowymi.

7.            Zabudowano dwie modułowe kabiny sanitarne WC, z tym jedna przyjazna dla osób o ograniczonej           mobilności spełniająca normy TSI PRM, z zamkniętym obiegiem wodno-kanalizacyjnym, zbiorniki na wodę 2 x po minimum 200 l i na fekalia 2 x po minimum 300 l.

8.            Pojazdy wyposażone w przedział dla osób poruszających się na wózkach (minimum 2 wózki).

9.            Siedzenia dla pasażerów zachowano w układzie naprzeciwległym, wyposażone w podłokietniki w części zewnętrznej foteli (od strony przejścia składane a od ściany pojazdu stałe), wzór, kolorystka i materiał zgodny z już przyjętym  wizerunkiem Województwa na eksploatowanych pojazdach.

10.          Ścianki działowe wymieniono na materiały z tworzyw sztucznych, pomiędzy przedsionkami a przedziałami pasażerskimi z zabudową szklanych bezpiecznych elementów oraz poręczy; przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone od przedziału pasażerskiego zamkniętym przedsionkiem ze szkła bezpiecznego wewnątrz zabudowane gniazdka  elektryczne;

11.          Oświetlenie wnętrza (w kolorze ciepło żółtym, awaryjne ledowe);

12.          Zmodernizowano hamulce i instalację pneumatyczną hamulca – (wymiana sprężarki głównej połączoną z       zabudową dwóch sprężarek pomocniczych;

13.          Układ napędowy – zastosowano asynchroniczne silniki trakcyjne (wykorzystano korpusy siników prądu stałego LK450) , zastosowano falownika trakcyjnego do zasilania silników trakcyjnych, sterownika mikroprocesorowego. Pozostawiono standardowe zawieszenie siników trakcyjnych – tzw. system tramwajowy. Przekładnia główna wykonana jako jednostopniowa z nowymi kołami zębatymi o dotychczasowych parametrach.

14.          Zmodernizowano kabinę maszynistów - zabudowano nowe zmodernizowane pulpity.

15.          Zmodernizowano urządzenia elektryczne WN (wysokich napięć) i nn (niskich napięć) obwodów głównych i pomocniczych połączone z zabudową nowej przetwornicy napięcia oraz zamontowano nowe odbieraki prądu;

16.          Zabudowano nową baterię akumulatorów (niklowo – kadmowe);

17.          Zabudowano nowe reflektory czołowe i oświetlenie końca pociągu;

18.          Pojazdy wyposażone zostały w układ pomiarowy zużycia energii elektrycznej spełniający wymagania PKP Energetyka SA.

19.          Wyposażono pojazdy w nowy zewnętrzny i wewnętrzny system informacji pasażerskiej.

20.          Zapewniono objęcie całego pojazdu systemem monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego.

21.          Zapewniono na pojazdach dostęp do szerokopasmowego systemu WiFi.

22.          Pojazdy wyposażono w system automatycznego zliczania podróżnych (AZP) współpracujący z już eksploatowanym system Consel.

23.          Zabudowano na pojazdach scentralizowany system przeciwpożarowy.

Podstawowe dane techniczne pojazdów EN57AL

Typ konstrukcji; 5B+6B+5B (5B - wagon rozrządczy + 6B – wagon silnikowy + 5B - wagon rozrządczy)

Rodzaj pojazdu: elektryczny zespół trakcyjny

Silnik trakcyjny: LK450x6 4 szt.

Szerokość toru; 1435 mm

Napięcie zasilania: 3 kVDC

Najmniejszy promień łuku: 120 m

Długość wagonów rozrządczych ze zderzakami: 21 460 mm

Długość wagonów rozrządczych bez zderzaków: 21 073 mm

Długość wagonu silnikowego ze zderzakami: 22 540 mm

Długość wagonu silnikowego bez zderzaków: 21 770 mm

Zewnętrzna szerokość pudła; 2 880 mm

Wysokość od główki szyny: 3 720 mm

Rozstaw czopów skrętu wagonów rozrządczych: 14 900 mm

Rozstaw czopów skrętu wagonu silnikowego: 15 870 mm

Nominalna średnica kół tocznych: Ø 940 mm

Nominalna średnica kół napędowych: Ø 1000 mm

Średnica i długość czopa osi: Ø 130x264 mm

Typ łożyska osiowego: NJ + NJP 130x240 TN/VA 820

Maksymalna prędkość pojazdu: 120 km/h

System hamulca: IPS Tabor/ SAB WABCO/MH

Zawór rozrządczy: SAB WABCO/MH

Nastawiacz klocków hamulcowych wagon rozrządczy: SAB-DRV 3A-600

Nastawiacz klocków hamulcowych wagon silnikowy: SAB-DRV 3A-300

Liczba cylindrów hamulcowych: 4 szt. (po 1 szt. na każdym wagonie rozrządczym o rozmiarze 16", 2 szt. na    wagonie silnikowym o rozmiarze 14")

Hamulec ręczny: sprężynowo - pneumatyczny

Urządzenia cięgłowo – zderzakowe: sprzęg Scharfenberga

Masa własna wagonu rozrządczego: 38,0 t

Masa własna wagonu silnikowego: 56,0 t

Liczba miejsc siedzących: do 180

Liczba miejsc stojących: 455

Ogrzewanie: nagrzewnice wentylatorowe i klimatyzacja


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57AL
Przewozy Regionalne
zachodniopomorskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....